سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قمه زنی، بدعتی که مانع ترویج مذهب حقه تشیع است!

روایت یکی از نویسندگان کتاب دست پنهان از روند تهیه کتاب

 

تبیین، سایت خبری- تحلیلی انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) حوزه علمیه قم: در روزی که جمعیت عظیمی از شیعیانی که تحت تأثیر تبلیغات قمه زنی قرار گرفته و قمه زنی می کردند، بیش از 80 شبکه تلویزیونی به طور مستقیم در این مراسم حضور داشتند و فیلم تهیه می کردند.

یکی از دست اندرکاران تهیه کتاب دست پنهان در گفتگو با خبرنگارتبیبن اظهار داشت: سال 83 بود که به دلیل تبلیغات زیاد برخی از افراد سکولاری که دلبستگی به انقلاب اسلامی نداشته و روششان نشان داده است که با عنوان دلسوزی ضربه به تشیع زده اند، بعد از تعطیلی 15 ساله بدعت قمه زنی، در یکی از شهرهای شمال استان فارس و کم کم در دیگر شهرها دوباره قمه زنی به راه افتاد و ترویج شد. و شبکه مروج قمه زنی به قدری گسترده عمل می کرد که قابل باور نبود.
وی با بیان اینکه حتی در شهر مذکور عده ای از اصلاح طلبان که قاعدتا باید مخالف آن می بودند، نیز از قمه زنی حمایت می کردند ،‌ادامه داد: کم کم در شهرهای مختلف ایران در حال گسترش و رواج بود و هرچند بسیاری از مردم از روی اخلاص و عشق به امام حسین(ع) انجام می دادند، اما رسانه های ضد انقلاب و ضد شیعه درسراسر دنیا از بی بی سی و سی ان ان و دیگر شبکه های بین المللی گرفته تا سایت های وهابی به بازتاب مسأله قمه زنی در ایران ، عراق، افغانستان، پاکستان و هندوستان پرداختند.
عضو کانون طلوع با اشاره به اینکه چند نفر با دست خالی تصمیم به مقابله با این شبکه عظیم گرفتیم، ابراز داشت: در سال 84 جزوه ای با عنوان نور عزا در شهر مذکور توزیع شد که حاوی فتوای 20 نفر از بزرگان معاصر و فقهای مشهور شیعه بود و در تیراژ بالا منتظر شد و همزمان در اینترنت نیز پایگاه هایی راه اندازی شد و از نظر فقهی حرمت آنها برای مردم بازگو شد.
وی با اشاره به اینکه مروجین قمه زنی برای رسیدن به مقاصد شوم خود از دروغ و تحریف استفاده می کردند، ابراز داشت: در سال بعد جزوه ای با عنوان طریق عزا همراه با دست خط مراجع به زحمت تهیه کردیم و با هماهنگی و تأیید برخی از بزرگان حوزه آن را به شهرهای مختلف کشور ارسال داشتیم. هرچند پولی نداشتیم اما با کمک خیرین جمع آوری کرده و این جزوات را تهیه می کردیم.
فارغ التحصیل موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: با حمایت برخی از بزرگان حوزه و تلاش تعدادی از دوستان قرار شد کتابی در این زمینه منتشر کنیم، لذا علاوه بر سایت ها، شبکه ها نیز رصد شد و در این بین متوجه شدیم سه گروه عمده مسیحی های تندرو ضد اسلام، وهابیون و غربگرایان روشنفکرنما کسانی هستند که به نوعی در جلوه دادن شیعیان به عنوان افرادی متعصب بی فکر تلاش می کنند.
وی با اشاره به زحمات کشیده شده در چاپ خصوص چاپ کتاب دست پنهان اظهار داشت: با یک جستجوی کامل توانستیم سند بیش از 75 فتوا از زعمای شیعه را در صد سال اخیر در خصوص حرمت قمه زنی پیدا کردیم.
عضو کانون طلوع ادامه داد: در سالهای 86 و 87 توسط طیف طرفدار قمه زنی کتابچه های مختلفی چاپ و در شهرهای مختلف کشور و به زبان های فارسی و عربی به طور گسترده انتشار یافت و در آن 180 نفر از علما را ذکر کرده بودند که فتوا به جواز قمه زنی داده اند، در حالیکه با تتبع و جستجوی کامل ما مشخص شد که بیش از 150 مورد از فتاوای استناد شده، از اساس دروغ و تحریف بوده است. حتی دستخط مربوط به آیت الله بهجت را آورده بودند که فتوا به جواز داده بودند، در حالیکه در تحریفی آشکار و با استفاده از فتوشاپ قسمت های مختلف فتوا را حذف کرده و با کنارهم قرار دادن الفاظ دلخواه، نتیجه مورد نظر خود را به دیگران القا می کردند که البته ما نیز تنها و با دست خالی اما تلاش زیاد با انتشار کتاب دست پنهان وتهیه یک سی دی که در آن حتی از آیت الله بهجت به صورت حضوری در خصوص فتوای سیدابوالحسن اصفهانی سئوال شده بود ، انتشار دادیم و در مقابل این دروغگوئی ها و تحریف های ناجوانمردانه که تیشه به ریشه درخت تشیع می زد، ایستادگی کردیم.

وی با اشاره به تجدید چندباره این کتاب افزود: در خصوص چاپ این کتاب باید از آقای رسائی که ان زمان مدیرکل ارشاد استان قم بوده و همچنین از دفتر فرهنگی فخرالائمه و همچنین از آقایان حاج علیرضا و حاج احمد پناهیان به خاطر حمایت هایی که برای چاپ این کتاب کردند، تشکر نمایم.
وی با اشاره به اینکه هزینه چاپ و انتشار کتاب کم کم از خیرین جمع آوری شد، ادامه داد: اما در عین حال دوستان تهیه کننده کتاب، کتاب را حتی به مبلغ کمتر از قیمت تمام شده به موسسات و افراد ارائه می کردند تا ترویج شود و اتفاقا این کتاب نه تنها در ایران بلکه با انتشار آن در افغانستان و پاکستان نیز تا حدی تأثیرگذار بود.
فارغ التحصیل موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سوء استفاده دشمنان از مراسم قمه زنی شیعیان و حتی توهین های بسیار زشت و زننده و مقایسه آنها با حیوانات و حتی پست تر دانستن شیعیان از حیوانات، ادامه داد: در سایت ها و شبکه های مختلف گوشه هایی از این تصاویر با نام شیعه آورده می شود و همین مسأله سبب شده اسلامی که در غرب در حال پیشرفت است، از نوع تشیع نباشد، یعنی افراد حاضر بودند مذهب وهابیون متعصب خشک مغز را بپذیرند، اما مذهب استدلالی، منطقی و مستدل شیعه را به خاطر این چهره زشتی که از آن به نمایش گذاشته بودند، نمی پذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه قمه زنی یک نوع بدعت بوده که از مراسم تصلیب مسیح وارد دین شده است، اظهار داشت: یعنی حکم اولی قمه زنی حرمت است و اگر علما وهن به مذهب بودن را نیز بیان می کنند، ناظر به حکم ثانوی قمه زنی است.
وی با اشاره به اینکه در سال 88 ، کتاب با ویراست جدید دوباره منتشر شد ادامه داد که در این ویراست بیش از 50 شبهه وارد شده در خصوص قمه زنی و ... به دقت پاسخ داده شده است و البته عکس هایی نیز اضافه شد. حدود 200 هزار نسخه از این کتاب تنها در سال 87 انتشار یافت و مورد استقبال بسیار خوب افراد قرار گرفت.
عضو کانون طلوع افزود: آمارهای نیروی انتظامی در سال 88 نشان داد که در برخی شهرستان ها بیش از 80 درصد از میزان قمه زنی کاهش یافته است، با وجود اینکه تبلیغات افراد طرفدار قمه زنی بیشتر شده بود.
وی با اشاره به اینکه در این کتاب 11 دلیل به عنوان ادله حرمت قمه زنی عنوان شده است، خاطر نشان کرد: تمام فقهای زعیم شیعه، قمه زنی را حرام می دانند.
عضو کانون طلوع همچنین اظهار داشت: جناب آقای مهدی مسائلی نیز کتابی بسیار مناسب و خوب با عنوان " قمه زنی، بدعت یا سنت" را نوشت که بسیار زیبا بوده و ما نیز با او در ارتباط بودیم تا علاوه بر اینکه مکمل یکدیگر باشیم، موازی کاری نکنیم.

جهت دانلود کتاب قمه زنی، بدعت یا سنت اینجا کلیک کنید

وی در پایان خاطر نشان کرد: بی شک اگر عنایت خداوند متعال نبود ، این کار با توجه به محدودیت توان و امکانات ما هرگز نمی توانست موفق شود.

جهت دانلود کتاب دست پنهان اینجا کلیک کنید

لازم به ذکر است به درخواست مصاحبه شونده، نام او در متن خبر ذکر نشد. منبع انجمن فارغ التحصیلان موسسه

تحلیل ها و خبرهایی خواندنی در همین باره:*متن کامل کتاب دست پنهان در نقدقمه زنی+عکس دست نوشته های علمای عظام شیعه *پاسخ های فقهی به شبهات صانعی و دیگر طرفداران قمه زنی از لسان علمای بزرگ شیعه
*عکاس لهستانی:محرم فقط قمه‌زنی نیست
*مخالفت با نظر مراجع در یک شبکه شیعی + فیلم
*BBC مروج قمه‌زنی بین شیعیان است
*تداوم حمایت از قمه زنی در رسانه های دولت انگلیس
*میزگرد VOA برای تطهیر و ترویج قمه زنی در بین شیعیان
*کاهش شدید قمه زنی در خمینی شهر اصفهان
*توضیحات دوباره آیت‌الله وحید خراسانی درباره قمه زنی و عزاداری
*مخالفت جدی علمای بزرگ شیعه ازصدسال پیش با هرنوع بدعت و وهن وعمل مضربه نام عزاداری 
*متنی مستند:سایقه جدی تحریم قمه زنی توسط علمای بزرگ شیعه*متن فتاوای علمای جامعه مدرسین در سایت جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم


نوشته شده در  چهارشنبه 92/8/22ساعت  2:16 صبح  توسط عزادار حسینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
گزارش عضوکانون طلوع موسسه ازنوشته شدن وانتشارکتاب وCDدست پنهان(ن
انتشار نرم افزار و فیلم مستند نقد قمه زنی همراه کتاب+دانلود
فصل5کتاب دست پنهان/قسمت پنجم/سوءاستفاده دشمن ازقمه زنی
فصل5کتاب دست پنهان/قسمت چهارم/دلایل حرمت قمه زنی از منظر علما؟
فصل5کتاب دست پنهان/قسمت سوم/عشق،عقل،روش فقهی درقمه زنی
فصل5کتاب دست پنهان/قسمت دوم/پاسخ به شبهه سربه محمل کوبیدن
فصل5کتاب دست پنهان/قسمت اول/چراقمه زنی مصداق جزع ولطم نیست؟
چاپ ششم کتاب دست پنهان در دی ماه 1387در تیراژ چهل هزار نسخه منتش
اولین چاپ کتاب دست پنهان در سال 1386 با تیراژ صدهزار نسخه منتشر
شروع با بسم الله الرحمن الرحیم
[عناوین آرشیوشده]